Sunday, September 28, 2008

STBB... (credit to zaki... =p)

as the founder for STBB, zaki said, STBB is stand for Statement Tak Bleh Blah... so, when raya is just around the cornenrs, the STBB syndrome spread faster than what i can imagine...

Pada suatu petang yg hening.... waktu berbuka puasa... bertempat di Mahallah Talhah 2, bilik 2.1, blok T9.... mcm biase, buka pose bersama-sama rakan-rakan sebilik yg ramai tu... dlm 7 org kot pd hari kejadian... hmmm....
tibe-tibe....

rumate A: jep, tahun ni, raya kat mane?
x sempat nk jawab...
rumate A: jep, tema tahun ni kaler ape?
baru je nk jawab...
rumate B: raya rumah "ehem2" ke?
rumate A: ke raya rumah "org tu"?

masih lg cube nk jwb...
rumate C: jep, cepat la jwb
baru je nk buka mulut utk menjawab...
rumate A: jep, kim salam kat "org ganu" ye...
(dlm hati, siot....)
jep: jom sambung makan...
(malas aku nk layan korang...)

padan muka korang... aku nk jwb, korang asyik tanye je... hahahahaha...

p/s: name rumate2 dirahsiakan bg menjaga sensitiviti rumate2... cite ini mmg ada kaitan dgn yg hidup je... xde kaitan dgn yg dah meninggal dunia... SELAMAT HARI RAYA....

8 comments:

::Amin Mansor:: said...

pah dah ade ehem2 ek..nak kawin ajok ak jugok!ak g.hehe

Jepah said...

mane ade lg min... mu jah hok ado...

kak dilasour said...

akk still x paham psl stbb ni since 1st time bace kt blog zaki smpi skrg......

Jepah said...

hahahaha...
STBB = ststement tak bleh blah...
maknenye org2 yg suke buat statement x bleh blah (samada dlm bentuk soalan, ayat penyata dll)

faidhi said...

Selamat hari raya jepah!!!

Jepah said...

to faidhi:
selamat hari raye....

szakif said...

ehehe.. tu la ko~ akhirnye kena demam STBB. huhu~ lain kali ko pintas je, ko kenakan statement paling tak bleh bla.. ko cakap "aku rase aku lebih suka kalo ko tak tanya pape"

settle!

:P

thanks for the credit anyway :D

Jepah said...

sbb tu at last, aku jwb, "jom sambung makan..." xyah aku jwb pa pe... hahahaha