Saturday, November 29, 2008

Berapa tinggi kamu? Berapa umur kamu?

Adakah tinggi kamu match dengan umur kamu? Berapa tinggi kamu? Berapa umur kamu? Tinggi saya lebih kurang 179 cm. Umur baru 21 tahun... Ok la tu... akan tetapi, saya terkejut melihat anak saudara perempuan saya. Dah hampir menyamai tinggi bahu saya. Can you guess how old she is? hehehehe...

UPDATE:

Ini berkenaan anak saudaraku seperti mana gambar di atas:

Name: Anis Fathiyyah

D.O.B: 13 Januari 1998

Jadi, betol la Liyana teka... dia ni baru 10 tahun. Tingginya lebih kurang 148 cm. Anak sulung kepada kakakku yang sulung. Dia ni kira anak saudara perempuan yang pertama la... Dia ni dah tinggal ngan aku dan ibu bapaku sejak umur 7 hari. Sebab masa dia lahir, kakakku masih lagi belajar. Jadi, tidak hairanlah dia agak rapat denganku. Dia juga memanggil ibuku sebagai mana kami adik beradik memanggil ibu kami, "Umie". huhuhu... Dia ni memang ada genetik tinggi kot... Adik lelaki dia yang baru berumur 7 tahun sama tinggi dengan kawan-kawan sekelas dia. Umur 7 tahun sama tinggi dengan umur 10 tahun... huhuhu...

21 comments:

© Liyana.Sara.Salleh said...

my guess...
she's 10 years old...
mesti dia anak abg jepah, betul tak???
sebab tinggi hampir sama dengan bapa sedara:faktor genetik... :D

Jepah said...

>>>liyana:
i dun want to give u the answer now... wait for the update, k? hehehe...

Szakif said...

amboi ayat ko... macam la dak tu betol2 hampir sama tinggi dengan ko~ :P

Jepah said...

>>>szakif:
guna ayat skema skali skala... hahahaha... name pun anak sdare aku... kuikuikui...

© Liyana.Sara.Salleh said...

ye la...
sabar menunggu jawapan dari pihak urusetia...
hahaha~

Jepah said...

>>>liyana:
bagus2... nnti jepah blanje mkan eskrem ye... hahahaha...

::Amin Mansor:: said...

genetik factor.anak ko bakal macam ko gak.bila lagi nk kawin pah?

Jepah said...

>>>amin:
bile jumpe jodoh aku dan bile tiba masanya...

© Liyana.Sara.Salleh said...

ok...
masuk dalam reminder tau...
jepah belanja ice cream sem depan...
Zaki jangan sibuk... lalala~

Jepah said...

>>>liyana:
kalu jumpe jepah kat cafe, tuntutlah ye... kalu jumpe kat lebri, jgn tuntut lak... lebri x jual eskrem...
zaki jgn sibuk... lalala~~~ (maaf ciplak ayat)

As said...

wah memang tinggi ah die..

10 tahun dah 148cm..haih..


erk..

© Liyana.Sara.Salleh said...

ok, 1 betul 1 salah...
rupenye anak kakak...

biasalah, kalau cucu tinggal dengan tok...
my 2nd nephew tu dah ada gaya2 ke arah macam tu dah...
panggil tok abah dengan mak toknye dengan panggilan abah & mama (anaknye yang ni jeles la)...

Ddweee said...

waaa weee..tingginya..
baru 10 tahun tu..

izzahismail said...

oh.tinggi giler.
bru 10 years old.
surely genetic.

aah,nak tinggi jgak ;p
thanks for the award :)

Jepah said...

as:
mmg tinggi pun... classmate dia kat bahu dia je... huhuhu...

Jepah said...

>>>liyana:
aik? mcm ada pengalaman je... oppss lupe lak... anak bongsu... =p

Jepah said...

Ddweee:
anak kak tie la tu...

Jepah said...

>>>izzah:
anak sdare jepah ke.... izzah lg tinggi? =p

3p4h said...

Memang gene fmly ko dpt yg tggi2. Cuba tgk susur galur fmly ko.

Mgkin jarang bg org Malaysia (Melayu) tggi2 cam 2,tp kalo ko dok oversea, bnda ni biasa je... Faktor genetik la bro.

Atau ko ada rhsia utk tmbh ktinggian? =p

Jepah said...

>>>epah:
mmg ade genetik tggi dlm family aku... rahsia? ada... ehem2x

SoPHiE LeYrA said...

serius? aku pon 150cm jer.