Thursday, November 27, 2008

Hari ni pun hujan lagi...

Hari ni hujan lagi... macam biase, sebab hujan, aku tidak dapat mengecat rumah dengan senang hati... Pagi tadi ibuku mengajakku ke Sabasun, sebuah hypermarket yang popular di Kuala Terengganu untuk membeli belah barang2 dapur... Macam biasalah... Aku jadi driver... huhuhu... Memandu ketika hujan yang agak lebat memaksaku untuk memandu dengan perlahan-lahan dan berhati-hati. Alhamdulillah, perjalanan selamat pergi dan pulang.

Apabila berada di rumah, aku rasa sangat bosan. Bosan sebab hujan. x banyak keje aku boleh buat. Masak untuk tengah ari dah buat... Jadi, selepas solat Zohor, aku menonton TV. Dah lama aku tak menonton TV sebenarnya.Aku x tahu apa siaran yang best sebab aku dah lama tak menonton TV. Sebab aku dah lama x menonton TV, aku x tahu siaran mane yang boleh menarik perhatian aku. Aku hanya menekan button astro berulang-ulang kali untuk mencari siaran yang best sebab aku da lama x menonton TV. Walaupun aku dah lama x menonton TV, akhirnya ada juga siaran yang menarik perhatian aku untuk menonton TV. Hari ini, aku hanya menonton TV sebab aku dah lama x menonton TV... huhuhuhu...

UPDATE:
Mengapa pilih Sabasun instead of Mydin dan Giant?
Ini kerana tarikan "slogan"...
- Sabasun: Harge Muroh Sokmo
- Mydin: Mengapa Bayar Lebih? Belilah Dengan Harga Borong
- Giant: Peneraju Harga Rendah Terunggul di Malaysia

Tapi... "slogan" Sabasun memang terbukti kerana harga barangan lebih murah berbanding Giant... jika nak dibandingkan dengan Mydin... bergantung pada jenis barang...huhuhuhu...

Semua siaran TV pada hari ini tidak menarik perhatianku kerana semuanya menolak perhatianku... muahahahaha

18 comments:

As said...

oy ayat para dua tuh CAMKEL betul!

haha

ala jep...musim tengkujuh kan skang

dulu zaman blaja kat KT penah gak sekali dua gi sabasun..and pernah gak PK dua ajak gi shopping barang dapur kat sana bile tido umah die :D

syndrome astro dan TV itu kita sama. Tekan dari channel 101 sampai channel tah brape2...
bile rasa nak tgk channel 9, kena tanya adik, brape ratus eh channel die?

hua3..

kesimpulannya, bek takyah tgk TV..tp TV ade juga baiknya..

sekian

:P

Jepah said...

>>>as:
kat uia mane ade mase sgt nk tgk TV... huhuhu... main duk tekan je channel... hahaha...

Sabasun... "Harge Muroh Sokmo"...

As said...

eh, tu eh die nye theme?

baguh ah :D

harga muroh sokmo tuh kalu lawang ngang carrefour dang giant mana lagi muroh jep?

ok, jadik tak slang ituh? KArimah marah kalo as cakap atau tulis ganu, merosakkan bahasa katanya..hua3..

Jepah said...

>>>as:
kalu banding ngan giant, of course la murah sabasun... banding ngan carefour... depends on items la... huhuhu...

slang tu... mmg merosakkan keunikan bahasa ganu... hahaha

::Amin Mansor:: said...

bagi aku ke-3-3 pasaraya besar tu ada barangan yg dijual murah n ada yg dijual mahal. Kesimpulan - pg je mane2.tp kalo dh tau ada pasaraya harga murah untuk barang yg kita nak beli, g je kt pasaraya tu.Hoho...

tp.. elemen ni pun pnting gak - kos transport (petrol), masa (org ramai ke tak, kene beratur) & parking kete (sush ke senang). macam nk buat esai.haha

Jepah said...

>>>amin:
btol tu min... aku setuju... tp... giant ganu mmg agak mahal la... hehehe... kalu kat KT ni, sabasun, mudin, giant.. sume dekat min... parking?? lebey kurang je... huhuhu..

As said...

bab jarak and parking tuh, betol3..


giler, siap update siyot..haha

sharing is acring..

update sket lg pasal giant mydin etc2 kat KT...nak taua lama giler da tak pi KT

As said...

jep..

THANK YOU

satu - sebab dulu time as mintak buang word verification, jep terus remove

dua-as mintak buat pop up window jep terus buat

APPRECIATE THAT ;)

will always drop by inshaAllah jika tida halangan

Jepah said...

>>>as:
asal kwn2 senang, jepah pun senang hati... =)

Jepah said...

>>>as:
nk update sal KT? insyaALLAH...

As said...

buat ah cite pasal KT..cam amin wat..

amik ah gambar bukit besar yang ade words Allah peliharakan terengganu :D

(ceh, padahal sebab skolah as di sbealik bukit itu..wahaha)

Jepah said...

>>>as:
insyaALLAH... akan ku usahakan... musim hujan ni... ingat sket... hahaha...

Szakif said...

kenapa namanye sabasun? pelik a~

izzahismail said...

sabasun?
btol.pelik.
hehe.

Jepah said...

>>>szakif:
aku pun xtau la... da name dia mcm tu...

Jepah said...

>>>izzah:
pelik ke? xpun... =p

As said...

hahaha

redha jelah :P

Jepah said...

>>>as:
btol2... hehehe