Wednesday, December 3, 2008

Kenapa saya gembira???

Result exam untuk sem 1 08/09 da kuar... macam ne? HANCUR, LEBUR, REMUK, TERUK.... tak membanggakan... Tapi, aku tetap gembira, hepi dan riang... Kenapa? Sebab aku da buat yang terbaik. Aku main game mase exam... Aku tak stadi mase exam... Ni lah padahnya... hahaha...

Aku hepi sebab aku tau takde gunanya aku termenung depan result aku ni.... DL=dean list? mak oiii... jauh lagi tuh... DL=damn loser? DL=de(baca=the) loser... sesuai sket ngan aku... de(baca=the) loser... Loser sebab xleh score awal2... hahaha... tp, aku masih boleh berusaha lagi sem depan. Score? tu bukan target aku. Aku da tak nak jadi exam oriented lagi... Target aku, janji lulus... takde yang kene repeat... dan... ALHAMDULILLAH... sume lulus lagi stakat ni...

Aku nak blajar untuk dapatkan ilmu dan apply ilmu tu... Kalau result tinggi2, tp bila org tnya soalan sket da xleh jawab, baik xyah blajar... huhuhu... tp, itu hak masing2... bagi aku, aku berusaha setakat yang aku mampu.... Aku boleh je melepasi tahap di luar kemampuan aku. Aku da buat mase matrik dulu. tapi skrang... aku da tak nak wat macam tu... stadi mcm org giler... duk depan nota non-stop... mmg giler... baik aku blajar santai2... faham btol2, ingat dan apply... hehehe...

Biarlah apa org nk kata... Aku x kesah apa org nk kata sebab.... Aku, Tetap Aku... hahaha...

26 comments:

© Liyana.Sara.Salleh said...

but regardless these words 'HANCUR, LEBUR, REMUK, TERUK', jepah pass kan semua papers???

betul(3x), kalau skor tinggi tapi kita sebenarnya tak apply semua ilmu tu pun takde gunanya...

just my 2 cents, sekarang ni walaupun ada orang kata result tu tak penting sangat...
tapi kalau tak perform susah gak nak 'hidup'...

MIFTAH said...

yep..applictn n phm concept lg pntg..hee~

Jepah said...

>>>liyana:
sume words tu sbb pointer x bgus la... stakat lulus je, wat pe...

at least pointer xnk la ckup2 mkna,kan?

Anonymous said...

awak sgt hebat.. takde paper yg fail,kan...

Jepah said...

>>>miftah:
wow, 1st time comment... btol tu... hehhe

Jepah said...

>>>anonymous:
xde fail... tp stakat lulus je, x best gak... nasib baik sy ni hepi go lucky boy... huhuhu

As said...

senyum seindah suria~~

:)

Jepah said...

>>>as:
yg membawa cahya... senyumlah dari hati... duniamu berseri...
(btol ke lirik ni?) hahaha...

::Amin Mansor:: said...

jeb hebat!hahaha.. mmg jep ceria selalu. happpy go lucky. Aku saksi jep seorang yg ceria. =D

Jepah said...

>>>amin:
bgus2x... da ade bukti aku mmg ceria... hahaha

Szakif said...

nak sambung as dengan jepah nyanyi...

senyum umpama titian
dalam kehidupan
kutersenyum, kau tersenyum
kemesraan menguntum

senyuuuuummm
kepada semua
senyumanmu
amatlah berharga
senyuuuuummm
membahagiakan
dengan senyuman terjalinlah ikatan

ok. terima kaseh :D

Szakif said...

ok. back to topic.

apa2pun, kita kena sedar bahawa in the end, hakikatnya CGPA dicipta kerana memang akan ada orang yang memerhatikan dan menggunakan standard berbentuk nombor itu sebagai piawai kepada performance seseorang pelajar ketika belajar.

kenapa dalam UPSR ade 5A, for example,
kenapa dalam PMR ade 8A, for example,
kenapa dalam SPM ada 10A, for example,
kenapa di universiti pula ada 4 flat?

kerana itulah yang menjadi kayu ukur kepada seseorang pelajar yang menunjukkan komitmennya kepada akademik. aku tekankan kat perkataan akademik itu.

namun begitu, itu bukanlah kayu ukur yang paling jitu. banyak lagi jenis2 measurement yang perlu digunakan untuk mengukur kebolehan seseorang dalam pelbagai bidang, dan hakikatnya juga, tak semua orang boleh buat semua benda.

Not everyone is meant to do everything in this world

remember that idiom? somewhere in my blog?

jadi ringkasnya di sini, apa jua yang telah kite perolehi, perlulah kita bersyukur kerana ultimately, Allah knows what's best for us, provided that we've been a humble and loyal yet pious servant of Him.

what He gives, there's always hikmah and reason behind, or ahead of it.

Jepah said...

>>>szakif:
patut la hujan kat cni... ko yg nyanyi rupenye...

Szakif said...

hujan rahmat la! :p

Jepah said...

>>>szakif:
aku syukur je... aku da wat yg terbaik... hehehe... ade yg pointer tggi... tp praktikal hampeh... x gune gak,kan?
skrang ni company focus more on skill...
so, combintaion of good pointer and good skill is the best...
btil x?

Jepah said...

>>>szakif:
ye la tu...

Szakif said...

so, combination of good pointer and good skill is the best...

it's always best to have everything in balanced state. :D

balanced diet for example... ehehe~ matila terbawa2 entry aku ke sini :P

Jepah said...

>>>szakif:
yup!!! balanced...
balanced diet pun mesti... sgt2 penting...

Ddweee said...

congrats&gud luck 4 the future

Jepah said...

>>>Ddweee:
tq2..

Szakif said...

pah, ni komen ke-21. tahniah! :D

Jepah said...

>>>szakif:
zaki mmg sengal...

As said...

oy oy oy

ni ruangan menyanyi eh?

jep nape tak inform awal2?


haha

Jepah said...

>>>as:
ni ruang serba guna...
nk menyanyi leh...
nk sembang leh...
nk wat ape2 pun leh...

=p

Szakif said...

saya nak melalak boleh?

LALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALALA

Jepah said...

>>>szakif:
bleh2... melalak la...
(bukan kuar sound pun...) =p