Friday, January 23, 2009

Akukah yang bersalah???

Beberapa hari yang lepas.... Peristiwa ini berlaku di pusat bandar Kuantan... Aku menunggang motosikal untuk pulang ke mahallah...

Disebabkan jalan yang agak sibuk, aku menggunakan kelebihan menunggang motosikal untuk mencelah-celah dan meliuk-liuk seperti ikan di air di celahan puluhan kereta yang sedang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas...

Sedang aku asyik celah mencelah, tetiba seorang perempuan melintas jalan tanpa melihat kiri dan kanan. Dia berada betul-betul dihadapan motosikal aku. Aku yang tidak panik terus menekan brek dengan segera. Bergeser tayar motorku dengan jalan sehingga mengeluarkan bunyi. Akan tetapi, perempuan itu seakan tidak sedar apa yang berlaku dan dia terus melintas jalan dengan senang hati... adakah dia tidak dengar akan geseran tayar motorku?

Akukah yang bersalah???

16 comments:

::Amin Mansor:: said...

pelik dan pelik sbb orang tu macam xde mslh. kena langgar baru tau.

shamel said...

oh..itu kekasaran terhadap wanita amin.

Tp klu da gaya camtu, muka chantek pon x gune.
Klu x chantek tp pas2 mintak maaf, itulah kecantikan dalamannya.
klu chantek dan mintak maaf, itu satu pakej.

Aiihh..nk suruh ko langgar je die da terlambat da jep!!uhuh~

Faizal Zakaria's Blog said...

Saya rasa u yang bersalah..
U sepatutnya kata..

Hai!! Cik adik tak takut mati ke :-)























Jom Sertai ‘UMNO Baru’ Dengan ‘Faizal’ :-)
http://Forum1Malaysia.blogspot.com
Terengganu Tetap Kubu Kuat Barisan Nasional
http://pro-faizal.blogspot.com
Idea Bernas Vs Loya Buruk ;-)
http://TeamPemudaUMNO.blogspot.com

Semangat Baru UMNO >> http://Blog1Malaysia.blogspot.com

Liyana said...

ape kes ni???
ada ke patut wat donno je...
memang tak sayang nyawa langsung...
ala, saya pun pernah jumpa orang macam ni depan mata...
3 tahun yang lalu masa tengah drive ke susur keluar highway...
pendekkan cerita...
nyaris langgar gak la motorist ni dengan aweknya...

in your case...
I think, at least la...
dia patut rasa terkejut sebab bunyi geseran tayar jepah...
for me, jepah tak bersalah ok...
bersyukurlah, sebab jepah tak langgar dia...
moga2 dia sebenarnya ambil iktibar dari apa yang telah terjadi...

3p4h said...

Pompuan tu pekak kot??? Mujur 2 2 selamat.. Hehee..

p/s: Td ak pn hampir lggar kete dpn ak.

Mohd. Ramadan said...

pmpuan tuh dah biasa buat camtuh.. hehe.. fearless

izzahismail said...

that's normal je sbnrnye.
i meant slalu jadik.
mcm jalan diorang je.
hehe,

Jepah said...

>>>amin:
mu kenal ko org tu? huhuhu...

Jepah said...

>>>shamel:
aku sayang moto aku... sbb tu aku brek... =p

Jepah said...

>>>faizal:
owh... kene ckp mcm tu erk?

Jepah said...

>>>liyana:
xtau la nk ckp mcm ne...
nsib naik jepah ni jenis sayang moto... hahahaha....

Jepah said...

>>>epah:
uish... xbaik ckp mcm tu...

Jepah said...

>>>ramadan:
ko mcm kenal je perempuan itu...

Jepah said...

>>>izzah:
tu la psal... huhuhu...

Szakif said...

mula2, dia buta.

kedua, dia pekak.

ketiga, dia takde perasaan.

keempat, dia bersedia nak mati.

kot~

Jepah said...

>>>szakif:
eh, zaki... da lame x nmpak ko kat cni... =p