Thursday, February 5, 2009

Don't talk if you don't know...

Don't talk if you don't have the knowledge about what you are talking about...
Don't talk if you don't know what it is all about...
Don't complain if you don't know the truth behind that...
Because if you do, people will know that you have no knowledge about it...

12 comments:

Szakif said...

sangat berkaitan dengan aku recently, atas 2 perkara.

kalo tak tahu, jangan buat2 tahu.
kalau dah tahu, diam2 sudey~!

tak pasal2 kena sound! amik ko!

Liyana said...

betul2...
kalau tak tau diam aje...
kang kalau cakap, tapi apa yang kita cakap tu salah...
buat malu je...
sah2 nampak kita takde pengetahuan tentang apa yang kita cakapkan tu...
nampak macam nak menonjolkan diri tapi tak kena pada tempat...

Jepah said...

>>>szakif:
kalu x tau, senyap sudah...
kalu x, nmpak sgt xtahu... hehehe

Jepah said...

>>>liyana:
btol tu... I got this idea after i saw some "scene" yesterday...
very hot "scene"... hehehe

3p4h said...

Erm aku faham luahan hati mu Jep.. Memang jelas sgt smlm sifat 'dia' yg tlampau ingin nk mng.

Bukan aku menidakkan semua kata2nya, tp ada bnda yg patut aku katakan tidak kpdnya!

Aku sndri xsangka dia cam tu, bl madan gtau br ak tau yg b4 dis dia yg mnta cam 2 tp smlm dia ckp lain pulak.

Wah!!! Ini mmg satu penipuan!

p/s: Berkatalah benar meskipun pahit

Aku atas pagar! Best! said...

oh prog tu dibuat utk kita bg pendapat n komplain. sebab kita mmg tak tau. tp tetap kena cakap. jd jgn salah faham!.

tapi seme jgn risau, setiap kekeliruan n suggestions tu pasti ak di bincangkan kelak.

jd, kepada yg komplain tu trima kasih. pada yg dgr tu pertimbangkan. kita wat resolusi yg terbaik.

tapi setiap perubahan perlukan masa!

hidup harmoni, tanpa sengketa.

sokongla pemimpin anda, mereka juga masih belajar ye... blaja dri seme aspek kehidupan.

Jepah said...

>>>epah:
aku hanya meluahkan secara general...
da byk kali aku tgk "scene" sebegini...
entri ini bukanlah merujuk kepada "scene" smlm semata-mata...

Jepah said...

>>>aku atas pagar:
semua masih belajar... belajar mengenai kehidupan...

Szakif said...

ok tak tahu hal sebenar. ahahhaa~

Jepah said...

>>>szakif:
haahahaha...

Szakif said...

ok dah tahu. dah bace blog izzah. hehe~

Jepah said...

>>>szakif:
blog izzah? hanya sebahagian je tu...