Wednesday, March 18, 2009

Masihku ingat...

Masihku ingat...
Di sinilah tempatku menuntut ilmu...
Dari tingkatan 1 hinggalah tingkatan 5...
Tiba-tiba aku teringat akan kenangan indah belajar di sini...

Masihku ingat...
Di sinilah tempatku mencari ilmu...
Mencari ilmu duniawi dan ukhrawi...
Tiba-tiba aku terasa rindu untuk kembali ke sini...

Masihku ingat...
Di sinilah tempatku mempelajari pelbagai ilmu...
Tempat yang membentuk akhlakku...
Tiba-tiba aku terasa ingin kembali ke sini...

Masihku ingat...
Di sinilah tempatku berjaya...
Dengan usahaku, pertolongan guru-guru dan juga doa ibu bapaku...
Tiba-tiba aku rindu dengan kejayaanku dulu...

Adakah...
Aku masih mampu melakarkan kejayaan seperti di sini?
Ya.. aku mesti buktikan yang aku mampu...
Walaupun kejayaan dulu bukan penentu kejayaan masa hadapan...

Namun...
Aku yakin aku mampu...
Aku mampu melakarkan kejayaan...
Dan... Aku mampu menggembirakan ibuku...

USAHA+DOA+TAWAKAL = BERJAYA... INSYAALLAH... Ameen... =)

8 comments:

3p4h said...

Masihkah kau ingat, pada waktu itu. Sekuntum bunga mekar, ku selit di rambutmu...


p/s: Lagu ni ditujukan khas buatmu... Dr..... Rahsia.. Aku cuma penyampai pesanan.. :P

Jepah said...

>>>epah:
dari sape? ckp je la... =p

shamel said...

Ingat tak jep, dulu kite berlari-lari, di kaki langit, mencari pelangi. At last, x jumpe pon.

Ape2 pon, gud luck utk exam mid sem yang maseh x kunjung tiba kamu, dan juga utk final exam. doakan aku dan rakan2 juga!

Szakif said...

all the best in the exam ok :D

Jepah said...

>>>shamel:
a'ah... aku ingt... peristiwa itu,kan?

tq shamel... mid sem baru hbis... stadi for final la plak... =)

Jepah said...

>>>szakif:
tq2...

gud luck to you too... =)

azuwanmusa said...

maishkah kau ingat?
naek beskal bersama-sama
meredah hujan
berjemur panas
demi sekolah
demi ilmu
demi semua

Jepah said...

>>>azuwan:
ingat2... =p