Tuesday, March 17, 2009

Two Face...


Two face... ini la kot perkataan yang boleh menggambarkan perwatakan aku yang berbeza... ye.. aku memang ada dua perwatakan yang berbeza... tapi itu bukan beerti aku hipokrit... ada sebabnya kenapa aku mempunyai dua perwatakan yang berbeza... apa sebabnya? biarlah rahsia... Apa maksud aku dengan two face? Apa yang aku boleh cakap ialah, perwatakan aku di rumah dan di sini agak berbeza.

Jika di rumah, orang akan cakap, "Boleh di buat menantu anak teruna sorang ni..."...

tapi jika di sini, orang akan cakap, "Sape la nk wat budak ni jadi menantu..."

Kenapa jadi begini? Mana satu perwatakan aku yang sebenarnya? Sudah tentu perwatakan di rumah (bukan nak puji diri sendiri). Apa yang kamu lihat sekarang ini, hanyalah 50% dari aku yang sebenar... Memang aku sengaja "mempunyai" dua perwatakan yang berbeza... Kenapa? Biarlah rahsia... hehehehe... Ikutlah apa yang kamu mahu cakap pasal aku... Aku x kesah...
Walaubagaimanapun, aku tidaklah begitu sempurna... Aku hanya insan biasa yang kadang-kadang makan mee segera... masih banyak yang aku perlu perbaiki untuk diri ini... =)

18 comments:

3p4h said...

Alalala... Sedih lak entri nih... relax bro...

Kau adalah kau, dan hnya kau n fmly kau yg tau ttg dri kau.

Even kt mata org lain nmpk buruk, tp yg sbnr hnya dri kita sndri yg tau.. =)

Szakif said...

baik ko truskan menulis pasal diri ko yang kat rumah tu. manelah tahu ko boleh istiqamahkan perwatakan ko..

Liyana said...

kita dah pernah cakap pasal ni kat dalam ym...
so, my comment...
just be yourself...
kalau dah tu yang boleh jepah tonjolkan kat kampus/mahallah...
tu je la...
jangan jadi hipokrit sudey...
be happy to be yourself wherever you are...

Jepah said...

>>>epah:
yup... aku tetap aku...

Jepah said...

>>>szakif:
xnak... actually, i'm fine be like this here... for personal reason...
not hipokrit ye...

Jepah said...

>>>liyana;
yup... kite da ckp sal ni...
i'm be myself like i want... bleh?

and i'm happy be what i am now... either here or at home... =)

azuwanmusa said...

OMG jepah...ni promote diri ni..hehe

Lepas ni lubna akan berpisah dengan aku n cari mung!

3p4h said...

Azuwan, relax la... Lubna masih tbuka hati utk mu.... 2pn kalo jep lepaskn dia..

Uppsss... Xpasal2... LOL!~

ha5... jokng bro

Jepah said...

>>>azuwan:
uish... aku da ade "dia"... mu amek r lubna...

Jepah said...

>>>epah:
amek la... lubna mmg milik azuwan... hahahaha...

Liyana said...

"dia" mana pulak ni???
oh, ok dah tau dah jawapan...
biarlah rahsia kata Jepah...

3p4h said...

Sapa dia 2 bro??? Ohhh yg YM slalu 2 ke??? :P

Jepah said...

>>>liyana:
nasib baik da tau... a'ah... biarlah rahsia...

Jepah said...

>>>epah:
xdenyer yg YM selalu... ada la... yg tu... dak tu... hahahaha...

Liyana said...

abang 3p4h...
sape yg jepah selalu ym tu???
tiba2 nak tau... :P

jepah...
"dia" tu mesti special kan???
bertuah badan... :D

hahaha~
kita berubah topik dr ttg jepah kpd ttg "dia"...

Szakif said...

asal ko:

selesa

dan

tak menyusahkan orang lain

u just go for it :)

Jepah said...

>>>liyana:
org yg selalu jepah ym? liyana la... =p

"dia"?... biarlah rahsia... =p

Jepah said...

>>>szakif:
ade aku kesah? hahahaha...

prinsip aku, jgn nyusahkan org len ngan sikap kita... =)