Tuesday, May 12, 2009

Perihal Mengecat Rumah (Bahagian 2)

Sudah 2 hari aku berehat selepas meyertai Eco-Challenge di Pulau Toman beberapa hari yang lepas. Bermakna sudah 2 hari jugalah aku tidak mengecat rumah selepas pulang dari Pulau Tioman. Setelah berbincang dengan Umie, akhirnya keputusan pemilihan warna telah dicapai. Warna hijau muda menjadi pilihan. Warna yang cerah, sesuai untuk dicat di dalam rumah agar nampak lebih luas dan ceria. Akan tetapi, sempatkah aku menghabiskan kerja-kerja mengecat ini sebelum bulan 6? Ini kerana aku mesti menghabiskan kerja-kerja mengecat sebelum cuti sekolah. Ramai anak-anak saudara akan datang ke rumah ini pada cuti sekolah ini... Aku tidak pasti tetapi aku akan cuba untuk menghabiskan kerja-kerja mengecat ini sbelum bermulanya cuti persekolahan.

Bahagian ruang tamu (dah cat undercoat)


Bahagian ape ni erk? (pun dah cat undercoat)


Bahagian lain dalam rumah (ruang tamu kot) - belum cat undercoat

p/s: ni baru ruang tamu... lum bilik dan dapur lg... hohohoho...

6 comments:

3p4h said...

Hohooo....rajin mung ni! Bgus2!

~ MAR ~ said...

yeah! cat kale ijau! lawa2! :P

Jepah said...

>>>epah:
rajin la wat keje2 mcm ni... kalu suruh tgk notes, sori la... hahaha

Jepah said...

>>>mar:
ye.. hijau sgt lawa,kan? (promote kaler feveret la plak)... huhuhu..

shamel said...

ce ko tampal kaler biru sket utk feature wall?
Pas2 gantung sket frame2 gamba kasik sentuhan moden sket tp country. Erk..apekah? huhu~

Jepah said...

biru? hehhe...

frame2 gmbar ade je... tp cabut la sebab nk cat... huhuhu