Friday, May 22, 2009

Some scenes I accidentally saw...


Tahukah kamu apa simbol di atas? Tahu? Bagus... Tapi entri ini tiada kaitan dengan gambar ini...
Dah bace entri ini? Dah baca? bagus... Tapi entri ini mungkin tiada kaitan dengan entri yang akan anda baca nanti...
Semalam (21/5/09), aku bertolak ke Kuantan dari Kuala Terengganu dengan menaki bas pada pukul 8.30 malam. Aku tiba di Kuantan pada pukul 12.45 pagi hari ini (22/5/09). Bila naik bas, macam biasa la... cari tempat duduk, duduk dan tengok-tengok orang yang masuk. Tetiba aku terpandang seorang awek yang cun melecun. Hot gitu... hahahaha... "Eh, dia ni duk sebelah aku ke?" aku bermonolog dalaman. Sayang sekali tidak. Dia duduk di belakangku. Tetapi dia menukar tempat duduk selepas itu kerana dia mabuk jika duduk di tempat duduk belakang. Kesian... muka je cun... (jahat betul aku ni...). Kesudahannya, aku duk sorang je. Best betul la... Dua seat aku sorang... hahaha... Cerita ni pun xde kaitan dengan tajuk entri kali ini...
Apabila aku sampai, sementara menunggu dia datang mengambilku di terminal, aku melihat dua couple datang dengan menunggang motosikal. 1 couple ke kedai makan dan 1 couple lagi masuk ke hotel berhampiran. Usia mereka aku agak dalam 20-an. Nak bersangka baik ke x? Pukul 1 pagi kuar makan? Pukul 1 pagi masuk hotel? Bersangka baiklah. Mereka tu dah kahwin. Tak pun adik beradik... (eh, adik beradik masuk hotel? x logik2...). Hmmm... Apa yang aku malu, mereka itu MELAYU!!! Perempuan-perempuan itu pakai tudung lak tu. Erm, aku hanya boleh benci dalam hati jika betul mereka melakukan sesuatu yang diluar batasan. Persoalannya, mengapakah perkara sebegini semakin menjadi-jadi? Fikir-fikirkanlah...
p/s: I will be away from "cyber world" for few days...

4 comments:

As said...

yosh~!

Jepah said...

>>>as:
hmmm...

3p4h said...

Jgn persalahkan tudung, jgn persalahkan Melayu. Salahkn empunya diri yg mbuat bgitu.

Aku pn makin risau tgk keadaan msyrkt kita marhaen ni =( Na'uzubillahimin zalik..

Jepah said...

>>>epah:
hmmm...