Sunday, May 17, 2009

Tentang Seseorang Musim Ke-2...


Kali ni aku nak bercerita pasal anak sedara aku yang debab ini. Namenya Nor Azwani. Anak ke-4 daripada 4 orang adik beradik. Berusia 1 tahun 7 bulan. Berat 14.5kg. Menghampiri obesiti. huhuhu... Walaupun dia agak berisi, namun dia aktif. Berlari ke sana ke mari. Kegemaran dia ialah mengacau orang lain. Dia juga amat suka akan bayi yang baru lahir. Dia suka gosok-gosok bayi dan ayunkan bayi dalam buai. Bagus... huhuhu...
Dia sangat baik dan menurut arahan. Walaupun dia masih kecil, tapi dia mengerti akan arahan orang lain dan memahami keadaan sekitarnya. Dia agak manja jugak la dengan aku sebab aku yang jaga dia masa ibunya masuk hospital tahun lepas. Dia akan bangun tengah malam untuk minum susu dalam botol. Apa yang bagusnya, sebelum abang dan kakak iparku masuk tido, mereka akan siapkan susu dalam botol dan letakkan dalam warmer. Jadi, apabila anak sedara aku ni bangun tengah malam, dia akan amek botol susu dalam warmer, minum, kemudian tido balik tanpa mengejutkan abang dan kakak iparku. Bijak sungguh... huhuhu...
p/s: Dia da mula pandai bercakap... =)

2 comments:

~ MAR ~ said...

Comel!!
chubby girl.. ^_^

Jepah said...

>>>mar:
tgk la ayah sdarenye... comel... hahaha...