Friday, May 15, 2009

Tentang Seseorang...


Entri kali ini aku nk bercerita. Tentang salah seorang anak sedara aku. Namanya Anis Faqihah. Anak ke-3 daripada 3 orang adik-beradik. Umurnya akan genap 5 tahun pada 30 Ogos tahun ini. Dia dihantar ke taska sejak kecil lagi kerana kakak dan abang iparku bekerja. Jadi, dia sangat mudah belajar dan petah bercakap. Bila dia membebel, mengalahkan orang tua. Apa yang aku bangga dengan dia sorang ni ialah dia sangat petah berbahasa Terengganu. Kadang-kadang, perkataan yang dia gunakan sudah tidak lagi digunakan oleh kanak-kanak zaman sekarang. Dari mana dia belajar loghat-loghat Terengganu pun aku tidak tahu. Bagus-bagus. Pewaris loghat Terengganu yang unggul. Macam ayah sedaranya... hahaha..
Dia juga sangat-sangat pandai memain-mainkan orang. Memang sangat-sangat nakal. Aku sendiri sudah beberapa kali kene kelentong. hahaha... lawak tol la... kene kelentong ngan anak sedara yang sekecil ini. Dia juga bijak seperti namanya, Faqihah. Aku harap dia akan menjadi seorang yang pandai dan solehah di masa hadapan. InsyaALLAH...
p/s: lepas ni nak cerita pasal anak sedara yang mane plak erk?

6 comments:

azuwanmusa said...

kenapa ada post mung hilang?

wei...ni adik anis kan?

Jepah said...

>>>azuwan:
saje menghilangkan post tu...

a'ah... adik anis...

Szakif said...

bestnye ade ramai anak buah. lagi2 yang cerdik macam ni. huhu~ aku ade danial sorng jek.. wu~

Jepah said...

>>>szakif:
mmg best... kdg2 pening nk lyn kerenah diorang...

Liyana said...

kalau Anis Faqihah ni jadi lawyer 20 tahun dari sekarang...
bagus gak...
lawyer ni kena pandai gak bab2 kelentong selain pandai cakap...

Jepah said...

>>>liyana:
lawyer? huhuhu... jd ustazah la... hahaha...