Saturday, July 4, 2009

HPA... satu alternatif buat ummat Islam...



Pernahkah anda mendengar berkenaan HPA? Tahukah anda apa itu HPA? Memang benar HPA adalah sebuah syarikat Multi Level Marketing (MLM). Tetapi, HPA merupakan sebuah syarikat MLM Syariah yang pertama di Malaysia. Satu-satunya MLM (S) yang mempunyai ahli-ahli panel syariah yang menjaga HPA supaya mengikut landasan yg ditetapkan syara'.

Entri kali ini bukan untuk berkempen supaya pembaca sekalian mendaftar sebagai ahli HPA. Tetapi sebagai pengenalan kepada pembaca apa yang diperjuangkan oleh HPA. HPA memperjuangkan produk-produk halal tidak terhad kepada ubat-ubatan herba semata-mata tetapi HPA juga menyediakan produk-produk yang menjadi alternatif kepada produk-produk yang diragui status halalnya di pasaran pada hari ini dan juga sebagai produk alternatif kepada produk-produk Yahudi dan Amerika yang sepatutnya diboikot oleh umat Islam. Jadi, tiada alasan lagi untuk tidak memboikot barangan Yahudi dan Amerika ynang sudah ada alternatif lain.

HPA merupakan syarikat orang Islam sepenuhnya. Jadi, tiada lagi keraguan untuk menggunakan produk-produk keluaran HPA baik dari produk ubat-ubat herba, makanan, minuman dan penjagaan diri.
Saya tidak ingin menyentuh berkenaa sistem MLM (S) dan bonus yang ditawarkan dalam HPA kerana tujuan saya menyokong produk HPA adalah kerana produk-produknya yang baik untuk kesihatan dan terjamin status halalnya.

Antara produk alternatif yang dikeluarkan oleh HPA bagi menggantikan produk-produk di pasaran hari ini ialah:

1) Necafe = Kopi Pracampuran Radix
2) Milo = Koko Radix
3) Coca-cola = Radix Cola
4) Aiskrim = Aiskrim Toyyibah
5) Ayam daging = Ayam Organik HPA

Walaupun produk-produk ini agak mahla sedikit, namun tidak mengapa kerana kita menyokong syarikat orang Islam untuk terus berkembang maju. Adalah menjadi tanggungjawab kita sebagai orang Islam untuk mencari makanan yang halal lagi baik sekaligus menyokong ekonomi umat Islam secara amnya. InsyaALLAH... Jika bukan kita yang menyokong ekonomi umat Islam, siapa lagi? Fikir-fikirkanlah...

p/s: HPA pernah disaman oleh syarikat-syarikat dari Amerika dan Yahudi kerana mengeluarkan produk-produk yang menjaga kesucian umat Islam sejagat...

Laman web rujukan:

10 comments:

3p4h said...

Sokong!!! Apalagi, aku menunggu Radix Fried Chicken (RFC) yg baru kt negeri2 lain... He5...

Jepah said...

>>>epah:
mmg HPA tgh usahakan nak bukak RFC kat negeri-negeri lain. x silap aku kat Kelantan kot nnti... insyaALLAH...

Anonymous said...

tmpng tnye sekaki..psl saman mnyaman tu, bleh jepah cite lg? huhu dop tahu stabuk hame pn. btw, sabun bsuh HPA wangi oooo

Jepah said...

>>>anonymous:
KFC Amerika sama RFC sebab pkai lambang RFC tu.. didakwa sama dgn lmbng KFC... padahal, lain kot...

nescafe saman HPA sebab gmbar cawan dlm bungkusan kopi radix warna merah pd awalnya... didakwa sbb cawan merah cawan nescafe... pastu HPA tukar la warna cawan tu...

ni antara yg jepah tahu...

Mohd. Ramadan said...

yeeaah!.. sokong HPA.. tapi kalo terbeli yg lain.. sorila eh..
haha

Jepah said...

>>>ramadan:
ikut ko la...

ainShahajar said...

RFC?

ala.. buat rr macam McD gak..

same2lah kita berkempen.. sape lagikan nak naik kan produk islam kita.. kalo bukan kita

thnks 4 d info =)

Jepah said...

>>>ainshajar:
RFC ni adalah alternatif kpd KFC, McD dan fast food yg len... =)

same2 kita sokong produk islam... =)

farah cfs iium said...

sokong HPA jugak..saya baru mula menjinakkan diri dgn HPA..baru guna produk minuman HPA..(^_^)tumpg tnye..akh blaja di uia amek kos dietetik kan?akh trlibat dgn jualan produk HPA di uia kuantan ker??

Jepah said...

>>>farah:
nak pakai produk, pakailah... tetapi produk2 HPA juga dikenali sebagai functional food. maka, sebagai bakal dietitian, tidak dibenarkan unutk mem"promote" functional food.. itu adalah etika sebagai dietitian..

jadi, saya hanya memakia produk tanpa mempromosikan produk HPA...