Saturday, July 11, 2009

Jobs and Activities during holiday...

Sepanjang bercuti selama hampir 3 bulan, banyak kerja yang aku buat dan aktiviti yang aku sertai... Aku telah penuhkan cuti aku dengan pelbagai aktiviti sehingga menyebabkan aku tidak puas bercuti... Aku mulakan dengan kerja-kerja yang aku lakukan sepanjang cuti ini...

1. Tukang Cat
- Aku ditugaskan untuk mengecat rumah sepanjang cuti ini. Alhamdulillah, aku sempat menghabiskan kerja-kerja mengecat pada hari ini.

2. Driver
- Setiap kali umie mahu keluar membeli belah atau atas urusan lain, aku akan menjadi pemandu tetap beliau ke mana sahaja destinasi yang beliau ingin pergi.

3. Babysitter
- Setiap kali cuti, inilah kerja aku. Pada cuti kali ini, aku lebih kerap menjaga si kembar. =)

4. Pemanjat Pokok Kelapa
- Ini kerja yang paling gayat bagi aku. Bayangkan pokok kelapa yang begitu tinggi aku panjat sampai ke puncak. Aku memetik buah kelapa kerana umie tersayang inginkan buah kelapa. =)

5. Pemotong rumput
- Ini pun boleh dikatakan kerja sambilan aku. Senaman yang agak bagus untuk tangan. hahahaha...

6. Imam, Bilal dan Makmum
- Kerja ini boleh dikatakan rutin harian aku di rumah. Surau ini adalah amanah kepada arwah ayah aku untuk "menghidupkan"nya. Jadi, selepas arwah ayah meninggal dunia, kami adik-beradiklah yang memikul amanah untuk "menghidupkan" surau. Alhamdulillah...

7. Pemandu pelancong tidak bertauliah
- Aku menjadi pemandu pelancong pada ketika beberapa orang kenalanku datang ke Terengganu pada cuti kali ini... =)

Inilah kerja-kerja yang aku lakukan sepanjang cuti...

Antara aktiviti yang aku lakukan dan aku sertai sepanjang cuti ini adalah seperti berikut... (skema btol ayat aku.. hahaha)

- Program di kampung orang asli yang banyak memberi aku pengalaman baru.

- Menyertai eco-challenge memang satu pengalaman baru bagi aku... sangat best...

- Salah satu program yang membuatkan aku teruja untuk berakit lagi... hahaha...

4. Pergi kenduri kahwin
- Ada dua kenduri kahwin kawanku yang aku hadir iaitu kenduri kahwin Tasnim dan kenduri kahwin Mat Min.

5. Sambut besday Umie
- Pada 28 Jun 2009 yang lepas, genaplah umur umie 57 tahun. Sayang umie... =)

6. Menyertai program HPA
- Aku menyertai program Perkongsian Bijak Cemerlang (PBC) yang di anjurkan oleh HPA di Hotel Permai Inn, Kuala Terengganu. Banyak ilmu baru yang aku perolehi. Alhamdulillah....

7. YM dan Facebook
- Ni la keje aku apabila online. Main game kat facebook, chatting, tagging... hahaha... best2x...

p/s: bestnyer cuti... =)

6 comments:

~ MAR ~ said...

kembar comel~

Jepah said...

>>>mar:
pakcik mereka pom comel... =p

azu said...

katun kat baju pun comel dan kelakar

Jepah said...

>>>azu:
erk?

biLa aKu muLa mEmbEbeL.. said...

rakit again n again..
hee~

aktif eh awak nih..
bnyak xtvt join..
bgus2..

Jepah said...

aktif ke? ntah la... just i like those... huhuhu