Wednesday, July 15, 2009

New semester... new hopes... new challenges..



Semester baru bermula. Tak sangka sekejap sahaja masa berlalu. Pejam celik pejam celik. Owh, sudah tahun ke-3 pengajian rupanya aku. Lagi 2 tahun untuk aku menamatkan pengajian ijazah sarajana muda ini. Untuk kos Dietetik, tahun ke-3 juga dikenali sebagai pre-clinical year... Bermakna ini adalah tahun persediaan untuk aku menghadapi clinical year pada tahun hadapan. Walaupun aku nampak cool dan relax, namun jauh di sudut hatiku, aku sangat risau dan takut menghadapi tahun ke-3 ini.

Masuk-masuk sahaja kelas pertama, dah kena tanya bermacam-macam soalan yang mampu membuatkan aku blur dan seperti tidak tahu apa-apa tentang dietetik. Nampaknya aku mesti mengulangkaji apa yang telah aku pelajari sepanjang 2 tahun lepas. Banyak yang telah aku lupa. Tiada lagi masa untuk aku bermain-main. Sudah tiba masanya untuk aku lebih serius belajar dari sebelum ini untuk menghadapi tahun ke-3 yang penuh mencabar ini. Aku harap aku akan dapat kekuatan dan semangat yang kental untuk berjaya untuk semester ini, semester-semester akan datang dan juga dalam hidup aku pada masa hadapan. InsyaALLAH...

GAMBATE!!! AJA AJA FIGHTHING!!! =)

p/s: Study smart... =).. Jadi, jangan tensen2x.. =D

4 comments:

ainShahajar said...

semangat di awal sem memang berkobar2..

keep it up!!!

Jepah said...

>>>ainshajar:
harap2 bukan di awal sem je... huhuhu

~ MAR ~ said...

go! go! jepah!!

Jepah said...

>>>mar:
tq2... risau sgt2 ni... huhuhu