Monday, August 17, 2009

My "Crazy" Weekend...


Termenung di Panorama

Alhamdulillah, aku berjaya memenuhi hujung minggu aku dengan pelbagai aktiviti. Boleh dikatakan, aku agak gila memenuhi hujung minggu aku. Pada 15/08/09, pukul 4.30 pagi, aku ke Bukit Panorama, Sungai Lembing bersama-sama Don, Dzaqee, Amir, Syamil, Abu, Moja, Nad dan ramai lagi.... Hajat di hati nak tengok sunrise tapi malangnya, kabus yang agak tebal mengecewakan hajat kami semua. Kami turun dan singgah sebentar makan nasi lemak di warung. Kemudian kami bertolak pulang ke UIA Kuantan.

Pukul 10.30 pagi hari yang sama, aku bersama Moja dan Syaza bertolak ke Berkelah. Drive dengan keadaan tubuh yang agak letih melambatkan pemanduan aku. hehehe... Pukul 11.50 tengah hari, kami tiba di Berkelah dan kami meneruskan perjalanan ke tingkat 7 untuk menyertai team dari UIA Gombak dan Monash University. Kami tiba di tingkat 7 pada pukul 1 petang. Baru sahaja nak mandi, tiba-tiba hujan turun dengan lebatnya. Jadi, sementara menunggu hujan berhenti, kami makan la dulu. Terima kasih kepada Paan and the geng yang menawarkan makan tengah hari kepada kami. =). Setelah hujan berhenti, kami mandi manda dan mencuba flying fox dan jatuh dalam air. Sangat-sangat menyeronokkan.



Di Air Terjun Berkelah

Kami bergerak turun dari Berkelah pada pukul 5.15 petang dan tiba pada pukul 6.10 petang di tempat permulaan. Kami pulang ke Kuantan pada pukul 6.30 petang dan singgah untuk makan malam di Sekilau setelah mengajak Judin yang menolak perlawaan kami dan Don yang membalas mesej selepas kami habis makan. Pukul 9.30 malam, aku menghantar Moja dan Syaza ke UIA Kuantan dan aku pun pulang ke rumahku di IM 6.

Keesokan harinya, 16/08/09, aku bertolak ke Wira Damai, Batu Caves untuk menyaksikan BASE ACCURACY CHALLENGE di Wira Damai setelah Tok Ya mengajak aku datang. Banyak acara yang di pertandingkan dan aku sangat seronok berada di sana walaupun hanya untuk seketika. Aku pulang ke Kuantan pada malam hari yang sama kerana aku menerima panggilan daripada Umie yang mengatakan bahawa sepupuku yang baru berumur 51 hari dimasukkan ke ICU di HTAA dan disyaki dijangkiti H1N1. Semoga dia selamat. InsyaALLAH...

Di Wira Damai

3 comments:

blackROSE said...

huhu bestnya rock climbing kat wira damai..zack damai dh ajak dh tp tak dpt gi sbb kena g tg. malim..huhu

Jepah said...

>>>blackrose:
mmg best... tp syg x dpt jd peserta... huhuhu...

biLa aKu muLa mEmbEbeL.. said...

=)