Tuesday, August 4, 2009

XPDC Gunung Bunga Buah...

Buat pertama kalinya aku menyertai XPDC bersama-sama Latepackers pada 1-2 Ogos 2009 yang lepas. Kali ini Gunung Bunga Buah yang terletak di Genting Highlands menjadi sasaran. Seramai 15 orang peserta menyertai ekspedisi kali ini. 12 lelaki dan 3 perempuan. 8 orang dari ARC Kuantan, seorang dari ARC Gombak, 4 orang dari Latepackers dan 2 orang dari Filipina.

Kami mula mendaki pada 1 Ogos 2009 pada pukul 3 petang. Aku merupakan kumpulan kedua yang tiba di puncak pada pukul 8.50 malam. Kumpulan terakhir tiba pada pukul 3 pagi. Kali ini aku yang menjadi tukang masak. Walaupun masak cincai-cincai, sedap jugak tengok mereka yang kelaparan makan. hahaha...

Kami mula turun dari puncak gunung pada 2 Ogos 2009 pada pukul 1 petang. Kali ini aku lebih banyak berhenti untuk mengambil gambar dan sembang-sembang dengan Abg Kashaf dan Abg Yusoff. Pergerakan aku agak tebatas ketika separuh jalan kerana lututku mengalami kesakitan menyebabkan perjalanan turun menjadi agak lama. Pada pukul 5 petang, aku tiba di tempat permulaan kami bersama Lutfi dan Abg Kashaf. Pada pukul 6.30 petang, kami bergerak pulang ke UIA Gombak. Pada pukul 1 pagi, kami (aku, cagan, lutfi, gg, shifaa dan mida) bertolak balik ke Kuantan. Terima kasih kepada Asker yang menjadi trekker pada ekspedisi kali ini.

p/s: lepas ni nak naik gunung apa plak ye? huhuhu...

2 comments:

Szakif said...

cane ko gi sane pah? sapa hantar? hehe...

Jepah said...

>>>szakif:
gi menumpang la... hahaha