Friday, September 18, 2009

Dulu dan Sekarang... Past and Present... =)

Raya dah dekat. Esok hari terakhir berpuasa. InsyaALLAH. Anak-anak saudara dah ramai yang pulang ke rumah pusaka ini. Bila melihat gelagat anak-anak saudara, teringat masa kecil-kecil dulu....

Dulu...
Masih lagi kecil...


Sekarang...
Dah besar panjang (tapi masih muda)... hehehe


Dulu...
Bila puasa, "Lambatnya nak berbuka."

Sekarang...
Bila puasa, "Eh, dah nak berbuka ke?"

Dulu...
Bila puasa, "Owh, sebulan yang lama..."

Sekarang...
Bila puasa, "Eh, da nak raya ke?"

Dulu...
Bila terawih, "Lamanya nak solat 8 rakaat."

Sekarang...
Bila terawih, "Lajunya imam ni solat."

Dulu...
Bila dekat nak raya, "Jom main mercun, bunga api, bla... bla... bla..."

Sekarang...
Bila dekat nak raya, "Mercun? Bunga api? Teman anak sedara main je la... =)"

Dulu...
Bila dekat nak raya, "Jom beli baju raya. Baju baru, seluar baru, kasut baru. bla.. bla... bla..."

Sekarang...
Bila dekat nak raya, "Pakai baju tahun lepas pun xpe. Baju tahun lepas pun nampak baru lagi."

Dulu...
Bila raya, "Nak kumpul duit raya banyak-banyak."

Sekarang...
Bila raya, " Nak jumpa sanak saudara dan kawan-kawan yang jauh dimata dekat dihati. kih9x"

Begitulah sedikit sebanyak perbezaan dulu dan sekarang. Seronok tengok anak-anak sedara gembira bermain bersama-sama. Berlari ke sana sini. Kecoh sana sini.

p/s:
Dulu... comel...
Sekarang... hensem...
muahahaha...

3 comments:

Szakif said...

ayat last tak bleh blaaaa~

Jepah said...

>>>szakif:
ayat last tu yg penting... hahaha...

kumansakti said...

Dulu kini dan selamanya.ahaks. Jgn mara bro