Saturday, January 31, 2009

Recovery in Progress...


Yesterday, I'm already feel better. I think the fever is alread gone. However, today, my condition become worse. My body still weak. I got flu.. haaachumm... huhuhuhu... I'm really feel uncomfortable... the fever come in package. high temperature, flu, sore throat and headache... but I must be strong because I need to attend and monitor a programme tommorow... huhuhuhu...

Thursday, January 29, 2009

Demam lagi... huhuhu

huhh... I got fever again... I feel not well since yesterday...
the fever cause my body become weak and i'm easily got fatigue...
Unfotunately, I have quiz yesterday and I just tick the answer without thinking very deeply...
Fortunately, I just have one class today... yahoo...

p/s; I don't know what i'm thinking and writing today... huhh...

Tuesday, January 27, 2009

Back to "NATURE"....

Selepas 2 tahun lebih aku meninggalkan dunia pendakian, akhirnya aku memulakan kembali minatku. Aku rasa begitu puas kerana rinduku untuk menggalas hiking bag akhirnya terubat. Kali terakhir aku mendaki gunung pada Ogos 2006. Sekarang, aku telah membuat keputusan untuk kembali aktif dalam dunia pendakian gunung. Kali ini aku menyahut cabaran gunung Brinchang dan Irau yang terletak di Cameron Highlands.
----------------------------------------------------------------------------------------------
24/1/09
Perjalanan bermula apabila kami bertolak dari UIA Kuantan pada pukul 7.30 pagi dan tiba di kaki gunung Brinchang pada pukul 5.30 petang. Selepas membuat persiapan terakhir, kami mula mendaki pada pukul 6 petang ke puncak gunung Brinchang. Pendakian kami agak terganggu kerana cuaca yang tidak menyebelahi kami. Kami terpaksa menempuhi pendakian dalam keadaan hujan dan malam yang gelap. Alhamdulillah, kami selamat tiba di puncak gunung Brinchang pada pukul 8.45 malam dan kami meneruskan perjalanan ke kaki gunung Irau dan kami tiba pada pukul 9 malam di sana. Alhamdulillah, kami semua selamat tiba di kaki gunung Irau dan selepas menunaikan kewajipan, kami masak dan makan bersama-sama.


Sampai jua di kaki gunung Irau
----------------------------------------------------------------------------------------------
25/1/09
Kami melakukan persiapan untuk mendaki gunung Irau. Kami memulakan pendakian pada pukul 9.45 pagi selepas bersarapan dan masak untuk makan tengah hari.
Masak sarapan bersama-sama

- Hujan turun renyai-renyai dan suasana begitu sejuk sehingga kami terpaksa memakai baju sejuk, sarung tangan dan stokin sepanjang masa. (tapi, yang x pakai stokin dan sarung tangan).

Cuaca yang sejuk... Minyak masak jadi beku...
Perjalanan kami bermula dalam keadaan hujan renyai-renyai. Laluan menjadi becak dan sangat berlumpur. Kami terpaksa mengharungi laluan sebegitu sepanjang perjalanan. Keadaan menjadi lebih mencabar apabila hujan turun dengan lebih lebat.


Jalan yang berliku...

Sebelum sampai ke puncak gunung Irau, kami melalui puncak pertama iaitu Anak Irau.


Di puncak Anak Irau

Kami selamat tiba di puncak gunung Irau pada pukul 1.15 petang. Perjalanan yanga agak memenatkan. Selepas lebih kurang sejam berada di puncak gunung Irau, kami mula turun dari puncak Irau walaupun masih ada yang belum sampai ke puncak gunung Irau. Kami terpaksa turun tanpa menunggu kumpulan yang lain tiba kerana keadaan di puncak gunung Irau terlalu sejuk ditambah lagi dengan hujan yang agak lebat.


Di puncak gunung Irau

Pergi mendaki gunung tanpa latihan fizikal menyebabkan aku mudah kehabisan tenaga. huhuhuhu...


Gunung Irau dekat... Gunung Brinchang jauh...

SNAP!!!

Kami selamat tiba di kawasan perkhemahan lebih kurang pukul 4 petang. Selepas mandi dan solat, kami yang tiba awal ini memasak makanan dan minuman untuk kami dan untuk kumpulan yang bakal tiba selepas kami. Selepas itu, kami melakukan aktiviti bebas.



Sementara menunggu yang lain tiba, kami minum dulu...

------------------------------------------------------------------------------------------------------
26/1/09
Kami melakukan persiapan sarapan dan mula mengemas kawasan perkhemahan kerana kami akan turun ke Pekan Brinchang pada pagi itu. Selepas siap bersarapan dan mengemas kawasan perkhemahan, kami turun melalui jalan raya ke Pekan Brinchang dan melalui ladang teh. Perjalanan yang agak panjang. Memakan masa selama 3 jam. Selepas tiba di Pekan Brinchang, kami ke masjid untuk mandi dan solat. Selepas itu, kami makan tengah hari dan kami berjalan-jalan untuk membeli belah selepas itu. Kami bertolak balik dari Cameron Highlands pada pukul 7.30 malam dan tiba di UIA kuantan pada pukul 3.30 pagi.... Perjalanan yang memenatkan...


p/s: Selepas ini, gunung apa plak ye? huhuhuhu


Brinchang... 10km lg?


Ada sape-sape nak tomato?


Kawasan penanaman kobis
Ladang teh yang menghijau
Kenangan di ladang teh
Penat berjalan, kami menumpang trak ke Pekan Brinchang...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
SNAP SHOT!!!!

Hujan tidak menghalang untuk bergambar...


Di puncak menara ape ntah...
Rumah snow white? hahaha

Puncak gunung Brinchang

Budak-budak xde keje...

Friday, January 23, 2009

Akukah yang bersalah???

Beberapa hari yang lepas.... Peristiwa ini berlaku di pusat bandar Kuantan... Aku menunggang motosikal untuk pulang ke mahallah...

Disebabkan jalan yang agak sibuk, aku menggunakan kelebihan menunggang motosikal untuk mencelah-celah dan meliuk-liuk seperti ikan di air di celahan puluhan kereta yang sedang terperangkap dalam kesesakan lalu lintas...

Sedang aku asyik celah mencelah, tetiba seorang perempuan melintas jalan tanpa melihat kiri dan kanan. Dia berada betul-betul dihadapan motosikal aku. Aku yang tidak panik terus menekan brek dengan segera. Bergeser tayar motorku dengan jalan sehingga mengeluarkan bunyi. Akan tetapi, perempuan itu seakan tidak sedar apa yang berlaku dan dia terus melintas jalan dengan senang hati... adakah dia tidak dengar akan geseran tayar motorku?

Akukah yang bersalah???

Wednesday, January 21, 2009

Sempatkah aku merasainya?


Pembinaan baru sahaja bermula... sempatkah aku merasainya?

Tuesday, January 20, 2009

Sometimes... I don't realize...

Sometimes.... I don't realize that...

I hurts people around me...
I make people angry with me...
I make people dislike me...
I make people shame...

Sometimes.... I don't realize that...

my words is too harsh....
my action is too rude...
my action is wrong...

Sometimes... I don't realize that...

people feel sick with me...
people can't work with me...
people don't want to listen to me...

Sometimes... I don't realize that...

people misunderstood my actions...

people misunderstood my words...

Sometimes... I don't realize that...

I really hurt people around me...
I am not professional enough...
I am not strong enough...
I am not good enough...

And when I realize...

It's too late... people already hurts...

I feel very guilty... I can't have a good sleep... I'm really feel something wrong with me....

but... there is something I realized... I'm already did my best... that's what I can say...

p/s: just for me to realize....

Sunday, January 18, 2009

Tentang Dia (Episod 6: Sekolah Menengah Agama)

Sambungan dari entri ini

Minggu pertama persekolahan bakal bermula seminggu lagi. Dia masih lagi menunggu surat tawaran masuk ke sekolah menengah agama. Pada minggu itu, dia mendapat sepucuk surat. Dia menyangka surat tawaran yang di tunggu-tunggu, tetapi dia kecewa kerana dia mendapat tawaran ke sekolah menengah harian biasa. Begitu kecewanya dia ketika itu. Ibunya menyuruhnya masuk ke sekolah itu buat sementara waktu. Kata ibunya, tunggulah panggilan kedua masuk sekolah agama tu… Sekolah menengah harian biasa itu memang agak tidak menyenangkan. Kebanyakan pelajar-pelajarnya sangat suka melanggar peraturan sekolah. Ponteng kelas, ponteng sekolah, buli…. Semua ini menjadi kebiasaan bagi mereka…

Seminggu berada di sekolah harian biasa itu… owh… begitu terseksa jiwanya… namun, penantian dia akhirnya membuahkan hasil. Dia mendapat tawaran masuk ke sekolah menengah agama berdekatan rumahnya itu. Alangkah bersyukur dan gembiranya dia. Jiran sekampungnnya juga mendapat tawaran itu. Jadi, mereka berdua terus membuat urusan tukar sekolah. Alhamdulillah…. Semua urusan berjalan dengan lancar. Bermulalah zaman persekolahan baru buatnya… Sebagai pelajar baru sekolah menengah…

Satu kehidupan baru bakal ditempuhi… Adakah dia mampu mengharungi suka duka dan onak ranjau yang bakal ditempuhi ini?

~to be continue~

[^_^]

Thursday, January 15, 2009

HEALS STORY...

"Dah siap!!!!"
"Wow, da ada blog..."
"Blog HEALS..."


Yeah... at last, HEALS has its own blog called HEALSTORY.


LETS COME AND VISIT OUR SOCIETY's NEW BLOG!!!

http://healstory.blogspot.com

[^_^]

Wednesday, January 14, 2009

Profesionalism....

Apa erti "profesional" bagi kamu?

Sebuah puisi yang aku reka sendiri...

"Kamu kata kamu profesional tetapi kamu emotional...
Kamu kata kamu profesional tetapi kamu tidak rasional...
Kamu kata kamu profesional tetapi kamu mahukan segalanya sempurna...

Kamu kata kamu profesional tetapi kamu ego....
Kamu kata kamu profesional tetapi kamu suka menyalahkan orang lain...
Kamu kata kamu profesional tetapi kamu tidak menerima kesalahan kamu...
Kamu kata kamu profesional tetapi sebenarnya kamu tidak tahu apa itu profesional..."

Bagi aku, setiap orang ada maknanya yang tersendiri apa itu profesional...


Apa erti "profesional" bagi kamu?

Tentang Dia (Episod 5: UPSR)

Sambungan dari entri ini

Tiba-tiba ada sebuah kereta datang dengan lajunya. Dan salah seorang kawannya yang panik cuba mengelak kereta itu. Lalu, basikal kawannya itu berlaga dengan basikalnya. Dia pun terjatuh dan dia menggunakan tangan untuk menahan tubuhnya dari jatuh dengan lebih teruk. Malangya, sendi di sikunya “lari” menyebabkan dia tidak dapat menggerakkan tangannya. Nasib baik tangan yang malang itu adalah tangan kiri. Memang sakit ketika itu. Dia agak risau kerana UPSR telah dekat. Lebih kurang 3 4 bulan lagi UPSR akan menjelma. Argh… sakitnya. Dia di bawa oleh ayahnya ke tempat mengurut untuk memasukkan balik sendinya yang “lari”. Memang sakit. Dia tidak dapat menahan sakit itu. Terlalu sakit baginya. Dia tidak dapat menggunakan tangan kirinya dengan baik buat sementara waktu.

Dia begitu bernasib baik kerana kawan-kawannya sentiasa membantunya ketika di sekolah. Dia bersyukur kerana mendapat kawan-kawan yang baik. Disebabkan peristiwa itu juga, tangan kirinya tidak dapat membuat kerja berat. Namun, peristiwa itu tidak melemahkan semangatnya untuk belajar. Dia tetap belajar dengan tekun untuk menghadapi UPSR.

Akhirnya, hari untuk UPSR telah tiba. Dia menjawab setiap soalan dengan baik. Dia begitu mengharapkan yang dia akan berjaya dalam UPSR. Ini merupakan peperiksaan awam yang pertama untuknya. Dia tidak mahu mengecewakan ibu bapanya. Namun, apakan daya, apabila mendapat keputusan UPSR, dia sekadar mendapat 4A 1B. Dia agak sedih ketika itu. Tetapi, ayahnya menenangkannya. Ayahnya sudah bangga denganya kerana ketika itu, 4A 1B pun sudah dikira cemerlang kerana amat sedikit pelajar yang mendapat 5A. Dia tetap bersyukur walaupun tidak mendapat 5A.

Selepas itu, bermulalah kehidupan baru untuknya. Dia bukan lagi pelajar sekolah rendah. Dia bakal memasuki sekolah menengah. Dia menunggu tawaran dari sekolah menengah agama yang terletak berhampiran rumahnya. Dia menunggu dan menunggu…. Tetapi, dia masih tidak mendapat tawaran masuk ke sekolah menengah agama walaupun sesi persekolahan akan bermula beberapa hari lagi…

~to be continue~

[^_^]

Tuesday, January 13, 2009

Happy Birthday....

Today is my niece and nephew birthday. They are siblings but they are not twin... They was born on the same date but different year. So, today, she is 11 years old and he is 8 years old... if i'm not mistaken la... having too many nieces and nephews make me forget about their ages... hohoho...

So, happy birthday to Anis Fathiyyah (11) and Ahmad Farihin (8). May ALLAH bless you always and good luck in your study... =)
UPDATE:
I forgot to state date today is also my birthday in hijrah calendar... 16 Muharram... =) ... so, hepi besday to me...

Saturday, January 10, 2009

Tentang Dia (Episod 4: Kelas No. 1)

Sambungan dari entri ini

Dia meminta kepada gurunya yang dia mahu kekal di kelas lama kerana hampir semua kawan-kawannya kekal di kelas lama. Alasan yang membuatkan dia ketawa apabila mengenangkan peristiwa itu. Maka, dia kekal di kelas lama dan dia masih lagi menjadi antara 3 terbaik dalam kelas. Al-maklumlah, standard dia tidak sama dengan rakan sekelasnya. Dia tidak sepatutnya berada di kelas itu. Dia masih ingat, ketika tahun 2, ada seorang cikgunya yang sangat garang. Pernah juga dia melihat kawannya di tampar kerana salah menjawab soalan matematik yang senang. Sungguh garang cikgu itu. Tetapi, disebabkan cikgu itu garanglah, dia dan kawan-kawannya berjaya.

Apabila masuk tahun 3, dia ditukarkan ke kelas nombor 1. Kelas elit. Kali ini, dia menerima tawaran itu. Dia ingin belajar dalam suasana yang sepatutnya dengan dia. Pada awalnya, dia merasakan yang dia telah berada di kedudukan selesa. Jadi, dia belajar sambil lewa. Pada peperiksaan pertengahan tahun dia mendapat kedudukan 20 ke atas. Dia sungguh terkejut. Tetapi, dia mudah sedar. Dia belajar dengan baik dan menjadi pelajar 10 terbaik dalam kelas. Dia sedar, bila ada usaha, pasti berjaya. Dia masih ingat ketika tahun 3, ada seorang cikgu matematik yang sangat garang tetapi sebenarnya, cikgu itu baik hati. Cikgu itu melatih dia dan rakan-rakan sekelasnya supaya dapat mengira dengan pantas. Setiap orang dalam kelas mesti mempunyai satu buku “congak” untuk pop kuiz. Setiap kali sebelum kelas matematik bermula, pasti ada sesi “congak”. 20 soalan semuanya. Sesiapa yang betul semua soalan, akan mendapat duit 20 sen. Mereka sekelas sangat seronok ketika itu.

Ketika tahun 4, dia dilantik menjadi pengawas sekolah. Walaupun begitu, dia pandai membahagikan tugas dengan masa untuk belajar. Dengan usahanya belajar dengan tekun, dia sentiasa mendapat kedudukan dalam 10 pelajar terbaik dalam kelas sehinggalah dia masuk tahun 6. Dia kekal di kelas no. 1. Kelas elit. Dia memang seorang pelajar yang baik. Seorang pelajar yang tekun. Di rumahnya, dia tidak akan dapat menonton TV apabila tiba musim peperiksaan. Begitu tegas ibu bapanya melatihnya untuk belajar dengan tekun dan rajin. Hasilnya memang berkesan. Dia berjaya mengakalkan kedudukan 10 terbaiknya dalam kelas.

Apabila masuk tahun 6, latihan menghadapi UPSR dijalani dengan tenang. Walaupun kadang-kadang dia tertekan dengan latihan latih tubi dan kelas malam yang begitu banyak. Pada suatu hari, ketika pulang dari sekolah menunggang basikal bersama-sama kawan-kawannya, tiba-tiba ada sebuah kereta datang dengan lajunya…. Dan….

~stay tuned for next episode~

[^_^]

Friday, January 9, 2009

Save the Palestin... Do or Die?

I got a lot of messages about above event since 3 days ago... It makes me thinking very deeply... and I'm still thinking about above event... still thinking... don't ask me what i'm thinking and why i'm thinking... i hope the event will be a "peace" assembly...

p/s: aku hanya termenung sejenak... memikirkan keadaan di Palestin... hmmm...

Pautan:
http://iiumbloggers.com/2009/01/gaza-iium-kuantan-mega-assembly/
http://ultimatum21.wordpress.com/2009/01/08/iium-kuantan-mega-assembly/
http://3p4h.blogspot.com/2009/01/hitam-putih.html
http://nurilahi.blogspot.com/2009/01/apa-agaknya-respond-kamu-eh.html
http://alittlereminder.blogspot.com/2009/01/warning-from-heavens.html
http://szakif.blogspot.com/2009/01/iium-kuantan-mega-assembly.html


Wednesday, January 7, 2009

Tentang Dia (Episod 3: Tadika & Bongsu Tak Jadi)

sambungan cerita dari entri ini...

Dia tak masuk tadika. Kenapa? Kerana ketika itu dia masih lagi anak bongsu. Al-maklumlah, anak bongsu mesti manja dengan ibunya. Dia memang manja ketika itu. Ibunya pernah menghantar dia ke tadika tetapi dia lari dari tadika dan pulang ke rumah. Selepas itu, ibunya membatalkan hasrat untuk menghantar dia ke tadika. Dia belajar mengenal ABC dan membaca dengan ibunya di rumah.

Dia mula masuk ke sekolah rendah pada Disember 1993 sebagai pelajar tahun 1 di sebuah sekolah berdekatan rumahnya. Ibunya yang menghantarnya ke sekolah dan mengambilnya dari sekolah. Begitu rapat sekali dia dengan ibunya. Sehinggalah… Apabila ibunya mengandungkan adiknya, dia menaiki van ke sekolah dan sekali sekala dihantar oleh ayahnya.

Dia tersenyum apabila mengenangkan sejarah hidupnya ketika tahun 1. Dia tidak membawa bekal ke sekolah tetapi abangnya yang akan menghantar bekal makanan kepadanya apabila tiba waktu rehat. Dan abangnya akan menunggunya habis makan untuk membawa pulang bekas makanan yang kosong. Begitu baik layanan yang diberikan oleh ibu dan abangnya. Abangnya itu belajar di tahun 3 di sekolah yang sama sesi petang. Dia juga mempunyai abang dan kakak di tahun 5 dan 6 di sekolah yang sama.

Dia masih ingat yang dia langsung tidak memberikan perhatian ketika belajar di dalam kelas ketika tahun 1 kerana dia sebenarnya tidak mahu datang ke sekolah. Dia pernah gagal dalam ujian bulanan ketika tahun 1. Ketika itu, dia masih lagi tidak dapat menulis dan membaca dengan baik. Akan tetapi, dia sedar selepas itu dan belajar dengan baik. Dia mendapat no. 3 dalam kelas ketika peperiksaan pertengahan tahun dan akhir tahun.

Pada 19 November 1994, dia dikhabarkan berita yang sangat gembira. Adiknya selamat dilahirkan di sebuah hospital. Dia juga mendapat gelaran baru iaitu bongsu tak jadi. Selepas 7 tahun menjadi anak bongsu, akhirnya dia mendapat adik. Dan dengan berakhirnya gelaran bongsu, dia tidak lagi menjadi anak yang manja. Dia tahu adiknya lebih memerlukan perhatian dari ibu bapanya. Tetapi kasih sayang yang di terima dari ibu bapanya masih seperti dulu. Alhamdulillah…. Dan sehingga kini, masih ada lagi gelaran adik dari kakak-kakaknya dan abang-abangnya…

Dia masih ingat apabila dia mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan akhir tahun tahun 1, dia mendapat tawaran bertukar ke kelas elit. Akan tetapi, dia menyatakan hasrat untuk kekal di kelas lama. Pelik,kan? Memang pelik. Apabila cikgu betanyakan sebab, dia meyatakan alasan yang dia……

~to be continue~

[^_^]

Monday, January 5, 2009

Commercial Break: I lost my new 8GB pendrive!!!

On last Friday, I went to IIUM library to access the internet and update my blog for an entry. I put my pendrive at the CPU to save some files. Unluckly, I forget to take back my pendrive and I went to the class.

During Jumaat prayer, I just aware that I left that pendrive at library. I went to library after Jumaat prayer and I searched and ask the staff whether she found my pendrive or not. Unfotunately, my pendrive already gone. It's lost. But I don't feel sad because I lost my new 8GB pendrive. I feel sad if my pendrive was took by someone. I'm sad because he or she got sin because took others belonging. pity to him or her...

Anyway, I learned some lessons. I need to be aware of my own belongings and have fully care on my own belongings... =)

Saturday, January 3, 2009

Tentang Dia (Episod 2: Anak Bongsu)

Dia merupakan anak kesembilan. Dia begitu gembira apabila mengetahui bahawa dia mendapat adik ketika dia berusia dua tahun iaitu pada tahun 1989. Malangnya, ALLAH lebih menyayangi adiknya. Hanya sehari dia sempat melihat adiknya. Al-Fatihah.

Dua tahun selepas itu, 1991, dia mendengar berita yang dia bakal mendapat adik baru. Akan tetapi, adiknya itu telah meninggal dalam kandungan. Al-Fatihah.

Dia telah menjadi anak bongsu selama 4 tahun. Menurut ibunya, dia sangat lambat dapat berjalan dan bercakap. Ketika hampir 2 tahun baru dia dapat berjalan dan bercakap. Lambat,kan? Ketika dia berusia empat tahun, ibu bapanya telah mengajarnya mengenal Al-Quran. Alhamdulillah… Dia diberi didikan agama yang secukupnya…

Dia begitu bersyukur kerana dibesarkan dengan didikan agama…

Tetapi, gelaran adik bongsu itu tidak kekal untuk selamanya…

~stay tuned for next episod~

[^_^]

Friday, January 2, 2009

Iklan... Tags...

Sementara menunggu sambungan entri ini, iklan @ tags menyusul...

TAG 1: from mai
Rulez!!!
A) People who have been tagged must write their answers in their blog.

B) Tag 8 people to do this quiz. (Those that are tagged cannot refuse.)
C) Continue this game by tagging 8 other people.

I tagged:
1-8) Sape2 yang nak buat…
................................................................................................................
1.What have you been doing recently?

> menonton drama jepun, bersukan, study

2.Do you ever turn your cell phone off?
> pernah

3.What happened at 10am today?
> owh, I’m doing this tag before 10a.m.

4.When did you last cry?
> bile erk? huhuhu

5.Believe in fate/destiny?
> yes!

6.What do you want in your life now?
> kebahagiaan dan kejayaan…

7.Do you carry an umbrella when it rains or just put up your hood?
> kalau ada paying mase tu, pakai ler… kalau x, mandi hujan ler…

8.What’s your favourite thing to do on the bed?
> of course sleeping…

9.What bottoms are you wearing now?
> baju n seluar… hohoho…

10.What’s the nicest things in your inbox?
> xtau ler…

11.Do you tend to make the relationship complicated?
> no relationship yet…

12.Are you wearing anything borrowed from anyone?
> no…

13.What was the last movie you caught?
> lupe la…

14.What are you proud of?
> always be myself….

15.What does the oldest text msg in your inbox say?
> msg forward…. Malas nk tulis kat sini…

16.What was the last song you sang out loud?
> dibius cinta…

17.Do you have any nicknames?
> jep, jepah

18.What does the newest text say?
> xde newest… my hp ringing once a week…. Hohoho…

19.What time did you go to bed last night?
> 11.30pm..

20.Are you currently happy?
> happy go lucky…

21.Who gives you the best advise?
> umie… =)

22.Do you eat whipped cream straight from the can?
> tgk keadaan…

23.Who did you talk on the phone last night?
> nobody…

24.Is something bugging you now?
> xtau…

25.Who was the last person to make you laugh?
> kwn2…



TAG 2: from liyana

1. Do you think you are hot?
no…

2. Upload your favourite picture of you.



3. Why do you like that picture?
ntah… tp cam comel je… (perasan tol la…)

4. When was the last time you ate pizza?
one day before my besday. 9/9/08.

5. The last song you listened to?
sekelip mata kau berubah… (jiwang btol la dak ni…)

6. What are you doing right now besides this?
thinking…

7. What name would you prefer besides this?
none…

Tag 5 people.
(i) zaki...
(ii) miftah...
(iii) izzah...
(iv) nadia...
(v) as...

8. Who is no. 1?
biomed senior…

9. No. 3 is having a relationship with?
nobody kot

10. Say something about no. 5.
my mass lectures’ classmate…

11. How about no. 4?
my cousin… now studying at Egypt

12. Who is no. 2?
my ex-schoolmate from primary and secondary school. Currently studying at IIUM kuantan…

Thursday, January 1, 2009

Tentang Dia... (Episod 1: Kelahiran)

Sempena ma'al hijrah 1430 dan tahun baru 2009, membuatkan dia terkenang akan sejarah dia ketika kecil sehinggalah dia pada hari ini...

Cerita ini tiada bukan tentang kamu. tetapi tentang dia...

Tanggal 10 September 1987, dia telah dilahirkan pada pukul 2.15 pagi dengan berat 5 kg. Sudah tentu dia tidak ingat apa yang berlaku ketika itu. Tetapi, dia masih ingat cerita ibunya. Ibunya tidak dapat membuat kerja-kerja rumah apabila dia berusia 8 bulan dalam kandungan. Dia terlalu berat ketika dalam kandungan. Alhamdulillah, dia masih ingat dan sentiasa berbuat baik kepada ibunya.

Dia dilahirkan di sebuah kampung dan disambut oleh seorang bidan kampung kerana jururawat yang sepatutnya menyambut kelahirannya tidak dapat hadir ketika itu. Kelahirannya di sambut dengan penuh kegembiraan dan diazankan di telinganya. Alhamdulillah, dia berjaya dibesarkan oleh ibu bapanya dengan baik....

~to be continue~